måndag 11 juni 2012

Unghundsträningen på Åkers Kanal Greyhound Park

Soundtrack: Greyhound - Swedish House Mafia

Stockholms hundkapplöpningssällskap bjöd in alla (inte bara vinthundar) till unghundsträning på rundbanan i Åkersberga.

Vi var väl ett 30-tal hundägare som passade på och lät våra hundar njuta av att sträcka ut på perfekt underlag - lite lagom preparerad sand.

En av höjdpunkterna för mig personligen var att få se tre Galgo Espanol springa tillsammans. Alla av samma ras - men en fantastisk variation i utseendet - kan det ses bland andra raser än vinthundar?


Den minsta svarta tog ledningen direkt från start och höll den ända fram till sista kurvan.





Vi träffade också flera Whippets.


Poppy, http://prickigaprinsessan.wordpress.com/, visste vad som hände bakom staketet ... Hon och Milou försökte komma in på banan innan det var deras tur - så sugna på att springa.




 Vackra Poppy sträcker ut.Thea sträckte också ut rejält när det blev hennes tur.



Thea visar vad hon vill göra med 'bytet' ...


Douglas (http://douglasthedog.blogspot.se/), en släkting till Bello.



Om Bello fick bestämma skulle Douglas bli Bellos BFF. Innan Douglas kom var Bello lite nervös när han såg alla stora hundar, som kollade in honom.




Dagens lyckligaste hund var nog ändå Salukin som rymde.



Babs, LC Champion, för första gången på rundbana. Dagens snabbaste hund ?


Om det fanns rockstjärnor i hundvärlden skulle dom alla vara Afghner - kolla bara .....


Steve Taylor, Prince ??





Och Salukis skulle vara groupies ??


/t



8 kommentarer:

  1. Hehe, roligt skrivet!!

    Dylan hälsar till Bello att han saknar honom!:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Underbara bilder och vilka sköna kommentarer! =) Kul att Douglas gjorde gott intryck på Bello, hoppas vi träffas igen. Douglas tyckte också att de där stora greyorna också var lite läskiga när de skällde och gjorde utfall i kopplet. Jättefin bild på Douglas du tog, får jag använda den på min blogg?
    Hälsning
    Irene

    SvaraRadera
  3. Tackar. Du kan använda bilderna on du vill
    /t

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka fina bilder. Får jag lägga upp bilderna på Thea på min facebook?
    MVH
    Fauna, Theas matte

    SvaraRadera
  5. Hej, du kan använda bilder på din egen hund - inga problem
    /t

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder! Jag undrar också om jag fick använda bilderna på Poppy

    SvaraRadera
  7. Naturligtvis. Jag har inget emot att ägarna använder bilder på sina hundar. Jag är bara glad att jag fått vettiga bilder på dom
    /t

    SvaraRadera
  8. En så vacker saluki groupie! En sådan vill jag ha!

    SvaraRadera