lördag 10 december 2011

whippetwear

Soundtrack:
Keep me warm - Ida Maria
Warm winter coats -Espen Haugland Mosdøl

Vi planerar att även iår åka upp till Lofsdalen över jul och nyår. Ifjol var det -37 C när vi kom dit !! Så varma kläder behövs både för oss och för Bello - även om jag nu inte tror att det blir lika kallt iår. Så efter jag letat lite på webben så beställde vi en 'winter coat' från whippetwear.com .... från Australien  av alla ställen.

Webbsidan är OK (- med lite humor också), bilderna på produkterna är bra, produkterna är intressanta - dessutom är dom exklusivt designade för Whippets - vilket ju är en fördel med tanke på Whippets runda rygg och bakdel

Alla täcken är måttsydda och webbsidan har en bra guide för hur man skall ta måtten. Vid beställning skall man uppge ålder, vikt och hunden kroppsbyggnad - och Melle, som vi hade kontakt med, föreslog en ändring i Bellos längdmått baserad på hennes erfarenhet av Whippet valpar och hur dom växer.

Jag handlar rätt mycket på nätet, och jag får säga att så långt så levde whippetwear.com upp till mina krav med marginal

Vi valde en modell som heter Alfresco, och vi är mycket nöjda, både med produkten och med passformen





Som syns på bilden så är passformen väldigt bra (jag tror inte jag sett nån Whippet med ett täcke som 'sitter' så bra). Bello verkar också trivas- han springer lika mycket som vanligt och verkar helt obesvärad




Priset då ? hmm .. hur skall jag säga detta. Produkten känns väl inte mer än Dyr, men frakten .....

Hur som haver, om vi använder den enbart när det behövs och använder fleece- och regntäcket när det går så menar jag att han kan ha täcket i många år, väldigt många ...

/t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar