tisdag 31 januari 2012

zoom, zoom, zoom

Soundtrack: Mike Oldfields Shadow on the wall med Roger Chapman på sång

Bellos favoritlek är att 'slakta' en nalle eller kudde. /E och jag försöker räkna hur många har gått åt under hans knappa 9 månader hos oss, och vi kommer fram till åtminstone 5 gosedjur/kuddar som nu är bara tomma tygtrasor.

Han snurrar runt, morrar åt sitt 'byte', upp och ner i soffan. Han försöker bjuda in någon i leken för att få lite kamplek. Om ingen vill vara med så kör han sitt eget race under några minuter


 När han är klar så blir han sååå trött. Det är ungefär som med små barns 'sista rycket' innan de slocknar


När jag fotade Bello märkte jag att jag fick en skugga i nedre delen av bilden. Efter lite testande så ser jag att skuggan av det nya objektivet syns när jag använde18mm brännvidd med kamerans inbyggda blixt.Med 28mm brännvidd försvinner skuggan.


 Det här lär ställa till det för mig inomhus

/t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar