tisdag 28 februari 2012

Stackars Bello

Soundtrack: Bored & Blue med Stankowski .....

Stackars Bello,

Gräsänkling med storhusse. Lill-hussarna och matte åkte till /S föräldrar tidigt fredag morgon på sportlov.

Vi kan konstatera att Bello är en riktig familjehund.
Han letar efter /S på alla möjliga ställe - kontoret, köket och tvättstugan.
På kvällen gnäller han och tar fram någon av sina leksaker och försöker få storhusse att leka på samma sätt som /A brukar göra - men det är ju inte riktigt detsamma .... tydligen
På natten måste han kolla /E:s rum åtminstone ett par gånger - han kanske har kommit hem ...

Som 'last-man-standing' gör jag så gott jag kan - har ordnar jobbet så jag kan jobba hemma, tar längre och längre promenader tidigt på morgonen, låter honom springa okopplad vid lunch och ut igen på kvällen, leker kamplekar på kvällen och tar med leksaker på promenaderna som jag vanligtvis inte brukar göra.

Men faktum är ju att jag passar på att jobbar mer eller mindre dygnet runt när resten av familjen inte är hemma. Det verkar inte vara riktigt tillfredställande för Bello (!?!) - inte ens nån bit av storhusses oxfile får Bello på bra humör.

Söndag åkte Bello och jag till Lidingö för att hälsa på farmor och farfar - och se där - då var Bello superglad och nöjd igen - svansen gick så han hade svårt att gå rakt.

På torsdag morgon flyger jag efter familjen, Bello skall vara med Farmor & Farfar fram till söndagkväll när /S hämtar honom .... spännande.

Men jag kan tro att det blir ett grymt återseende på söndag kväll när han träffar resten av familjen. Tyvärr kommer jag att vara på väg till kund .....

/t




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar