söndag 12 februari 2012

"Stockholm's cold but I've been told, I was born to endure this kind of weather"

Soundtrack: Emmylou - First Aid Kit

Vi var ute tidigt idag igen, innan andra hundägare hunnit komma till området. Vi släppte Bello och gick som vanligt till 'ängen'. /A ropar 'ett rådjur´ungefär samtidigt som Bello sticker iväg.

Rådjuret drog iväg och Bello efter, jag hann faktiskt inte ens se vart dom sprang - det var full satsning från Bello. Jag väntade kanske en minut innan jag ropade några gånger på Bello, som faktiskt kom tillbaka ganska snabbt - om det berodde på dålig jaktlycka eller på lydnad låter jag vara osagt.

Såhär kaksig och alert är man efter att ha jagat ett rådjur




Senare fungerade inkallningen faktiskt bra när en annan hund kom till backen. Bello var på väg ner för backen i full fart, när han fick syn på den och ändrade riktning, Jag ropade på honom och han fortsatte fram till mig utan att stanna eller ta något 'ärevarv' runt den andra hunden. Riktigt bra.




Vi backen finns ett vindskydd där man kan grilla korv. Någon vänlig själ hade lämnat lite grillpinnar efter sig. Bello nosade reda på korvlukten och tuggade i sig pinnarna ...... sååååå sugen på nåt gott





Buddies


/t

2 kommentarer: