tisdag 20 mars 2012

Agressiva hundar ?

Soundtrack: Natural Beauty - Neil Young


Mötte idag igen killen med de lösa hundarna som jag inte litar på, dom verkar jaga Bello som byte, inte som lekkamrat

Min reaktion var, igen, att släppa Bello så att han kunde springa ifrån dom, vilket han ju enkelt gör. Han är såå mycket snabbare, men verkar också vara smartare på att räkna vinklar så han blev aldrig trängd fastän dom var två.

Hur som helst, jag gillar inte situationen, gör antagligen fel i situationen, vet inte vad jag skall göra eller hur jag skall hantera hundarna (eller deras husse), så jag postade en fråga på vinthund.net - ni kan följa tråden på http://www.vinthund.net/forum/index.php/topic,8309.0.html





/t

8 kommentarer:

  1. Trevligt med en whippetblogg till :)
    Lämnar ett litet tassavtryck

    SvaraRadera
  2. Kan inte se om man inte är medlem på sidan!:(
    Jag tycker inte att du ska släppa honom med hundar som du är osäker på.
    Låt Bello ha sina vänner och leka med de han känner och bespara honom från eventuella konflikter med andra hundar.
    Det är vad jag tycker och skulle göra...men det är svårt sånt där!

    SvaraRadera
  3. jag håller med, men de andra hundarna är lösa, springer mot mig o Bello. Jag släpper Bello för att jag inte vet vad dom gör om dom får tag i honom. Ägaren säger att dom vill leka, men dom uppför sig annorlunda jmf med andra hundar vi träffar.
    /t

    SvaraRadera
  4. Jag förstår! Ja, då skulle jag också släppa! Vad jobbigt, kan du inte säga till honom att det inte är lagligt med lös hund under denna perioden då? Och att du vill att han ska hålla koll på sina hundar om de ska vara lösa, att du inte vill att Bello ska få leka med dom. Det skulle nog jag gjort. Jag hade blivit skitarg på ägaren och han hade sina hundar lösa och så kom de mot mig och Dylan...

    SvaraRadera
  5. hej! LC träningen är i Fiskeså, ligger mellan Kårsta och Rimbo, det är på lördag kl 11. Om du har facebook så finns det två grupper du kan gå med i, vinthundar i Stockholm och svealand lure coursning, där finns all info om träningar och vinthundsträffar!

    SvaraRadera
  6. Tackar Jennie, Jag som envist har vågat-vägra-facebook .... måste jag gå med nu för att hålla reda på LC =) Vi ses på lördag om jag hittar dit
    /t

    SvaraRadera
  7. hej Thomas - vore kul om ni kommer dit - jag tänkte också ta mig dit och förhoppningsvis kommer fler ur Roke-kullen :)

    SvaraRadera
  8. Vad bra! Länge sen sist, känns tryggt om du är där,sen får vi se vad 'mammorna' säger när dom träffar Bello.
    Har du en munkorg till salu så ta med den =) Jag tar med tysk kalvleverkorv, så kanske Bello får en ny favorit....
    /t

    SvaraRadera