lördag 17 mars 2012

A perfect day ?

Soundtrack: Running up that hill - Kate Bush


När storhusse är trött och behöver 'ladda batterierna' så betyder det att Bello får en bra dag med flera långa skogspromenader. Idag gick vi en timme vid 7-tiden och var ute igen några timmar vid 3-tiden.



Såhär fånigt ler en Whippet när den får springa fritt. Jag gillar bilden också för att här ser man hur Bello använder svansen som roder i hög fart.



Däremellan sov Bello bredvid mig i soffan när jag slumrade till under skidskyttet på 4-an.

Eftermiddagspromenaden blev kanon för Bello, han fick leka med två hundar - och intressant nog, tiden går ju - båda hundarna var yngre valpar än Bello.

 Först en helt otroligt gosig vit schäfer tik på 13 veckor. Bello uppförde sig väl, som jag uppfattade snäll mot valpen.















Sen gick vi vidare till vårt favorit stället - hagen.

Jag har skrivit det förrut, men Bello har ju grymt höst-kamoflage


Sen träffade vi en Golden (?) på 8,5 månad som också ville leka



En bra dag för Bello som nu sover bredvid mig i soffan. Ibland när han drömmer så 'rycker' det i benen, jag antar han drömmer om att springa med kompisar, eller kanske det är kaninjakt han drömmer om ....

/t

1 kommentar:

  1. Han är så himla himla fin!!
    Tack för kommentaren!

    De måste verkligen få springa ihop snart:)

    SvaraRadera