fredag 13 april 2012

Påsklov

Soundtrack: Seven hours with a backseat driver - Gotye, Rocky Lolo (Way Back When remix)

En vecka påsklov i Lofsdalen - härligt.

Körde upp på natten till långfredag och hem under dagtid. Med två barn och en hund i baksätet så kan jag väl säga att det gick fortare på natten när alla sov ..... det om det.


Inte så mycket snö, men vi hann med lite längdåkning och flera dagar i backen.

/E & /A hittade också en ny favoritplats nedanför stugan - en bäck där grabbarna såg några små bäcköringar. Vi får se om vi har någon fiskelycka i sommar. 

Naturligtvis så kan inte grabbar i denhär åldern hitta en bäck utan att bli genomblöta. Tillsammans med kompisarna blötte dom ner alla skor, alla handskar och några jackor flera kvällar i rad. Utmaningen för oss föräldrar var att hinna torka allt till följande morgon.




Med två vegetarianer i sällskapet så blev de mycket fisk. Jag hade rökugnen med mig och testade att röka fryst lax för första gången. Det blev ganska bra, men jag tycker att köttet var lite segare än när man röker färskt (jag hann också röka två st lammfiol till grannen)



/S & /X gjorde en otroligt god cajun kryddad torsk med en ingefära dominerad sås. Skall försöka tigga till mig receptet på detta.



På vägen ner till bäcken finns en gammal äng som får en att tänka på Astrid Lindgrens Ronja Rövardotter och hennes rumpnissar.







Svårt att säga vem som har mest roligt - /A eller Bello ?


Imorgon är det Lure Coursing utanför Katrineholm. Tyvärr är jag förkyld och står över denna gång - men vi får säkert fler chanser

/t

3 kommentarer:

  1. det ser riktigt gott ut! Ni verkar haft en trevlig resa :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade hit via Dylans blogg.
    Superfina bilder. Bello är ganska lik vår Flossy.
    Kan inte tänka mig nåt vackrare än vinthundar!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tackar, roligt att du gillar.
    /t

    SvaraRadera