tisdag 31 juli 2012

Hånsta Sadelmakeri - Quality never goes out of style

Soundtrack: Boots of Spanish Leather - Bod Dylan

För över ett år sedan träffade vi Anna Pettersson från Hånsta Sadelmakeri (http://www.hanstasadelmakeri.com/)  på Visbys medeltidsmarknad. Bello vara bara en växande valp så vi tog Annas visitkort för ett senare tillfälle.

Under våren så tog jag kontakt med Anna och vi mailade fram och tillbaka om färger, läder och olika design alternativ. Grundtanken för mig var hög kvalitet i material och utförande, enkel design med känsla för detaljer, något som blir snyggare med åren - typ ett par välgjorda skor.

Anna stressade inte fram något utan tog sig tid att förstå vad vi var ute efter och kom med några förslag under processen - och resultat blev väldigt bra tycker jag.


Insidan är sydd med ett mjukare läder, sömmarna sitter bra med bibehållen känsla av hantverk och alla detaljer är genomarbetade.


Jag kan rekommendera Hånsta Sadelmakeri både för produkt och service.

 Nu får jag bara se till att ta hand om detta (som mina skor)  =)

/t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar